maandag 7 mei 2012

De grote 50 ...

 ... eigenlijk zijn het gewoon 2 cijfers. De 5 en de 0. los zegt het helemaal niks en bij mekaar eigenlijk ook niet veel. Zeg maar 50 dan voel je niks. Zet je er echter iets achter dan kan het een grote betekenis hebben. 50 jaar zegt al een heleboel. Als ik aan 50 jaar denk dan begin ik te shaken. Echt waar. Ik zit namelijk al aan de verkeerde kant van de 40 (trouwens ook zo'n getal) en dan komt die 50 wel heel dichtbij. 50 jaar getrouwd zegt mij nog meer. Mijn ouders zijn namelijk al ruim 50 jaar getrouwd en dus in mijn ogen oud. Ach wat is oud zullen een aantal mensen denken, je bent zo oud als je je voelt. Ja dat is waar, ik voel me namelijk al vaak 50, maar ben je dan ook "oud". Nee eigenlijk niet maar toch, mijn ouders zijn allebei ruim 70 en dan ga je je toch afvragen "hoe lang gaan ze nog mee". Klinkt heel oneerbiedig maar is zeker niet de bedoeling. Je wordt gewoon weer even met beide benen op de grond gezet. Helemaal niks mis mee, toch! Ik wil dan ook niet dat iemand zich nu depresief gaat voelen ofzo hoor. Het is gewoon even een inleiding naar 2 taarten die ik heb gemaakt naar aanleiding van de 50.
Een taart voor de schoonmoeder van de dochter van een collega (wat een zin) die 50 jaar werd.
De taart

Close up van Sarah

De cupcakes
De taart voor de schoonouders van de overbuurvrouw (waar haal ik ze toch vandaan) die 50 jaar getrouwd waren.
De taart

Van boven
 Ze vonden de taarten allemaal lekker en mooi er uit zien en ik ben altijd blij om dat te horen. Daar doe ik het tenslotte allemaal voor. Ik had ze gevuld met banketbakkersroom met mandarijntjes.

Allemaal weer bedankt voor het kijken en tot gauw.
Marion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten