dinsdag 8 mei 2012

Als je niks te doen hebt .....

... dan maak je maar koekjes, moest ik gedacht hebben. Alsof ik ooit niks te doen heb. Jaja ik zal weer gaan dromen. In ieder geval heb ik dus koekjes gemaakt. Wilde weer eens wat uit proberen en dat heb ik geweten. Pfff nooit meer meedere ideën tegelijk. Ik was begonnen met het bakken van koekjes naar aanleiding van een nieuw recept wat ik had gevonden. Heerlijke koekjes dus recept mag blijven. Aangezien de koekjes om te decoreren zijn moeten ze dus een dagje/nachtje "drogen". Dus bedacht ik me dat ik dezelfde middag dan wel een recept van Rudolph kon uitproberen. Whoopie pies (hij noemt ze club sandwiches, geen idee waarom) Ik wilde de eenvoudige vanille maken, maar bedacht me dat ik dan ook wel de chocolade kon doen en terwijl ik me dat bedacht vond ik dat ik de helft van de vanilledeeg wel kon aanvullen met wat kaneel (omdat Jaimy dat zo lekker vind). Waar begon ik aan. 3 verschillende koekjes betekend ook 3 verschillende vullingen. Pfff wat een werk, maar als je eenmaal bent begonnen dan moet je het afmaken. Volgens Rudolph krijg je uit zijn recept 12 Whoopie pies. Volgens mij maakt hij ze dan inderdaad zo groot als een sandwich want ik had er aan het eind dus ruim 40 uit 2 recepten. Niet te klein maar gewoon een lekkere koekgrote zeg maar. Hierdoor heb ik alles maar lekker door elkaar gegooit. Ik had dus als variatie vanillewhoopie met vanillecreme, vanillewhoopie met chocoladecreme, vanillewhoopie met mokkacreme, chocoladewhoopie met chocoladecreme, chocoladewhoopie met vanillecreme, chocolade/vanille whoopie met chocolade/vanillecreme, kaneelwhoopie met chocoladecreme en kaneelwhoopie met mokkacreme. Misschien ben ik nog wat vergeten, maar kon ineens geen whoopie meer zien. Gelukkig heb ik overburen die graag meeproeven en kon ik daar wat kwijt.
Whoopie pies
Vrijdag bedacht ik me ineens dat ik ook nog zandkoekjes had liggen. Ohja die moet ik ook nog decoreren want daar had ik ze voor gebakken. Ik had een idee om koekjes te versieren met eetbare plaatjes en dat heb ik dan ook maar gedaan. Aangezien Senna helemaal gek is van Lalaloopsy en ik Strawberry shortcake heel lief er uit vind zien heb ik die maar gebruikt als probeersel.
Lalaloopsy

Strawberry shortcake
Eigenlijk zijn ze wel heel erg lief geworden he?
Maarja nog meer koekjes over dus nog iets uitproberen en wel icing. Had het wel eerder gedaan maar wil eigenlijk nog meer gaan oefenen hiermee omdat je er best wel veel mee kan.


Omdat ik ergens had gelezen dat je de koekjes na het decoren met een heatgun droog kan blazen, wilde ik dat wel zelf uitproberen. Normaal moeten ze namelijk een nacht drogen.
Het werkt echt perfect. Het koekje links heeft een nacht gewoon gedroogd en het koekje rechts is gedroogd met de heatgun. Zoals je ziet glimt deze mooier. Dit ga ik zeker vaker doen. Begon het eigenlijk wel leuk te vinden hahaha.

Bedankt weer voor het lezen en tot volgende keer.
Marion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten