zondag 6 mei 2012

Tijdje geleden......

Jaja ik weet het. Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven. Pfff het leven van een werkende huisvrouwmoeder gaat niet over rozen hahaha. Gewoon ontzettend druk met van alles en niks en eigenlijk een heleboel ideën maar gewoon geen tijd om ze uit te voeren. Gelukkig is er tussendoor toch nog wel even tijd om iets te maken, maar vooral heeeeeeel af en toe tijd om ze hier te laten zien.

Had de vraag gekregen of ik een taart voor 40 personen kon maken. Dat had ik nog nooit gedaan maar wilde ik wel proberen. Eftelingstijl was de vraag. Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen? Gelukkig kwam ik op een idee waar de kleine meid volgens de vaders helemaal gek van was. Sprookjesboom! Dat moest het worden. Nog nooit geprobeerd maar eens moest de 1e keer zijn dacht ik. Verder heb ik de taart versierd met allemaal plaatjes van figuren die in de serie  sprookjesboom thuishoren. De vaders en genodigde vonden em geweldig.
Sprookjesboomtaart

Sprookjesboom cake
J en J ontzettend bedankt dat ik de taart voor jullie kleine meid mocht maken, ik vond het geweldig om te doen.

De dag erna vierde onze kleine (nouja klein ze werd tenslotte al 8) haar verjaardag. Ze wilde net als haar broer een sweettable en dan moest het thema roze zijn. Ik heb mijn denktank dus even aan de gang gezet en moet zeggen dat het ook dit keer weer gelukt is.
Sweettable
 De tafel bestond uit allemaal lekkernijen zoals, cocosmarsmellowbollen in roze en wit, lolly's roze/wit gekleurd, kauwgomballen en pepermuntballen, en roze en witte pepermunt in hartjesvorm.
Verder had ik zelf cakepops en cake gebakken.
Cakepops
Spongecake versierd met fondant

De binnenkant

Spongecake versierd met icing

De binnenkant
Iedereen vond de cake heerlijk. Ik had hier geen gewone cake voor gebruikt maar van het merk Duncan Hines. Voor de vanille variant de classic white cake en voor de bruine variant Devils food. Ik moet zeggen dat deze cakes echt goddelijk lekker zijn. Echt de moeite waard om ook eens te proberen. Ze zijn veel luchtiger dan gewone cake en de chocolade smaakt ook echt naar chocolade.
Ik zal zeker vaker gaan maken.

Bedankt voor het lezen en tot volgende keer.
Marion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten