woensdag 21 september 2011

Te snel ........

Pppfff wat gaat de tijd toch snel als je het druk hebt. De dagen vliegen voorbij. Het is al weer 2 weken geleden maar heb niet stil gezeten. Een collega vroeg of ik 100 traktaties wilde maken en dat wilde ik wel. Eitje dacht ik nog. Nou eieren heb ik van de buren moeten lenen want natuurlijk ging er van alles mis. Had zaterdag alle boodschappen gedaan en dacht makkelijk te beginnen met brownies. Nou die was dus zo plat als een dubbeltje dus opnieuw moeten maken. De miljonairskoeken werden niet zoals ik wilde dus maar wat improviseren. De blondies gingen goed maar had minder dan ik had berekend. Zondagochtend slagroomsoesjes gemaakt. Dacht maak ze ietsje groter. Nou deze zakte allemaal in, dus in de prullenbak en opnieuw beginnen. Gelukkig gingen de volgende wel goed. Smiddags nog even bij een verjaardag langs en toen bedacht ik me dat ik de 100 nooit ging halen. Dus plan bijstellen en dan maar cupcakes maken. Helaas boter op. Gelukkig zijn tegenwoordig de winkels open dus kon nog even boodschappen doen. Een nieuw recept uitgeprobeerd en dacht dat ze gelukt waren, maar (hoe kan het ook anders) nog een beetje ongaar bij het proeven. Ggrrrr had het wel een beetje gehad. Oude recept er bij gepakt en weer aan de slag. Tja toen bleken de eieren dus op. Gelukkig sta ik op goede voet met de buren dus kon daar de eieren halen.
Heb uiteindelijk vanille cupcakes met vanille topping gemaakt en kaneel cupcakes met koffietopping.
Maandagmorgen alles mee genomen naar het werk, en mijn collega kon trakteren.

Onderstaande foto's zijn niet van de traktaties maar van de lekkernijen die ik een week eerder heb gemaakt.
Macarons met vanillevulling













Brownie


Slagroomsoesjes


Slagroomsoesje met chocolade

Koffiemerenque
















Allemaal weer hartelijk bedankt voor het kijken. Hopenlijk hebben jullie er van genoten, wij namelijk wel  ;)
Marion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten