dinsdag 6 september 2011

Ouwe koeien

of ouwe taarten. Heb weer even die grote oude doos open gemaakt en weer iets gevonden.

Jaimy heeft in juni examen karate gedaan. Voor de blauwe band. Eigenlijk wilde hij van karate af maar omdat het best wel goed is voor zijn zelfvertrouwen willen we graag dat hij nog even doorgaat. Om dit te belonen mocht hij van mij een taart als hij zou slagen voor zijn blauwe band. Dat vond hij natuulijk wel een goede beloning en koos daarom voor een taart met als thema ............... lego. Zeer logisch als je em krijgt voor een karate examen. hahaha. Nou ben ik ontzettend slecht in boetseren en zag het niet zitten om allemaal legopoppetjes te kneden dus moest ik even nadenken hoe ik dat ging aanpakken. Gelukkig ben ik in het bezit van een printer met eetbare inkt dus was het niet zo'n probleem en ben op zoek gegaan naar een leuk plaatje. Hij zou ook nog een paar poppetjes krijgen van lego atlantis dus moest het plaatje in die stijl.
Verder dacht ik na over de verdere aankleding van de taart. Een plaatje alleen is ook zo kaal. Er moesten dus nog legosteentjes en poppetjes bij komen zonder dat ik hoefde te boetseren. Met siliconen en legosteentjes heb ik een mal gemaakt en verder heb ik de ijsblokjesvorm voor legopoppetjes gekocht. Hierin heb ik chocolade gegoten en daar de taart mee opgemaakt. Jaimy vond em te gek.
Legotaart

















Hierna wilde Senna natuurlijk ook een eigen taart. Ondanks de weinige tijd die ik had heb ik natuurlijk ook een taart voor haar gemaakt. Het thema was K3. Hij is wel een beetje kaal maar dat komt echt door tijdgebrek. In mijn hoofd had ik echt een gave taart zitten, die er helaas niet uit kwam. Gelukkig was dochterlief er heel blij mee.
K3 taart




















Beide taarten waren trouwens wel weer erg lekker ;)
Bedankt maar weer voor het lezen en tot de volgende keer.
Marion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten