maandag 30 januari 2012

Gevaarlijk lekker

Zaterdag 21 januari was het dan zo ver. Gert en Jaimy moesten examen doen voor karate. Gert deed voor de 1e keer mee en ging voor zijn rode band, Jaimy had al vaker examen gedaan en moest op voor zijn 2e zwarte slip op de blauwe band. Ze hebben het alle 2 hartstikke goed gedaan en waren dan ook geslaagd. Als verrassing had ik een taart gemaakt.

Aangezien de taaart te groot was voor ons vieren had ik em meegenomen naar de sportschool en hebben we het met een heleboel opgegeten. De bovenste taart was chocoladebisquit gevuld met caramelmousse en de onderste was vanillebisquit gevuld met aardbeienmousse. Ze vonden em allemaal erg lekker en ontzettend mooi en hij is helemaal opgegaan. Was wel een beetje trots op mezelf ondanks dat ik em simpel had gehouden.

Verder was ik van de week bij de xenos en daar vond ik behalve al die verschillende cupcakemixen, een mix voor macarones. Aangezien ik het type ben van alles uitproberen heb ik ze meegenomen. Ze hebben chocolade en aardbeien. Gelukkig moest ik vandaag op mijn werk trakteren (ik was 2 weken geleden jarig en had nog geen tijd om te bakken) en dat vond ik DE gelegenheid om de macarones uit te proberen. Op het pak staat precies wat je moet doen, en als je dat op volgt dan kunnen ze niet mislukken. Nouja zie zelf maar.
Eindelijk waren mijn macarones een keer helemaal gelukt. Het hoedje is precies zoals deze moet zijn. De fijnproevers op mijn werk waren er helemaal weg van. Ik moet zelf bekennen dat ik er niet weg van was. Vond de smaak iets te chemisch en de aardbeien van de vulling waren ver te zoeken. De kleur vond ik ook tegenvallen, was te veel naar het bruin. Misschien hadden ze te lang in de oven gezeten? Die fijnproevers zijn dus eigenlijk geen fijnproevers. Als het maar zoet is, dan is het goed. Weten we dat ook weer hahaha.
Verder had ik recepten van Rudolph van Veen geprobeerd. Was begonnen met blondies. Wel lekker maar volgende keer neem ik weer mijn oude recept. Daarna brownies gemaakt. Bij het bakken ging er al iets fout. Hij rees het bakblik uit maar de binnenkant bleef als blubber aanvoelen. Na langer in de oven te hebben laten staan en na 2 uur afkoelen toch een poging tot proeven gewaagd. Ei, ei, ei. Dat was het enige wat ik proefde. Nou kan het aan mijn bakkunsten liggen, maar deze heb ik zo de vuilnisbak in gekiept. Ook dat was een grote nee.
Als laatste toch nog een recept van Rudolph geprobeerd. Bokkepootjes. Ik vroeg me af of ik dat kon, maar eigenlijk was er niet zo veel aan. Ze waren dan ook goed gelukt en heerlijk van smaak.
Binnekort ga ik weer wat recepten uitproberen (moet trouwens ook de chocolade macarons nog maken) en dan zal ik hier schrijven wat ik en de "fijnproevers" er van vonden.

Hartstikke bedankt weer voor je bezoekje aan mijn blog en tot volgende keer.
Marion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten