zaterdag 3 september 2011

Woepie watte??

Ik heb met mijn collega's afgesproken dat ik om de week wat lekkers meeneem, zodat zij dat kunnen proeven en keuren. Zo kan ik mijn recepten uitproberen en oefenen en hoeven we het niet allemaal zelf op te eten. Afgelopen week was het dan voor het eerst zo ver.Woensdag de hele middag en avond in de keuken gestaan en donderdag konden zij het keuren. Ik had chocolade whoopie pies gemaakt. Dit zijn amerikaanse koekjes. Wil je precies weten wat het is en waar het vandaan komt dan moet je maar even googlen (weet eigenlijk niet of dit een woord is), want er zijn verschillende versies van waar het vandaan komt. Ik had dus o.a. chocolade whoopie pies gemaakt. Ik heb de helft gevuld met vanille roomkaas/botervulling en de andere helft met kaneelvulling. Ze vielen erg in de smaak. Verder had ik miljonairskoeken gemaakt. Wat een crime is dat om te snijden. Kanone, de chocolade brak aan alle kanten. Volgende keer doe ik er iets minder caramel op en een dunnere laag chocolade. Misschien gaat het dan beter. Gelukkig was de smaak wel perfect en heeft iedereen er van gesmuld.
Gevuld met vanille botercreme










Gevuld met kaneel botercreme
Miljonairskoeken

Over collega's gesproken. 2 weken geleden vroeg een collega aan mij of ik voor haar kleinzoon die 3 werd een taart kon maken. Graag een taart met cars er op. Tuurlijk wilde ik dat wel proberen.
Ze was er heel erg blij mee en ik vond em zelf ook wel heel goed gelukt.
Carstaart

Bedankt weer voor het bekijken en lezen van mijn blog, en nog een prettig weekend.

Marion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten